7 lutego 2023 r. odbyło się zdalne posiedzenie Rady Programowej 5. Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Prezesi sieci handlowych, producenci, ekonomiści oraz eksperci rynkowi i akademiccy spotkali się, aby opracować ramy programowe najbliższej edycji Kongresu. Wydarzenie zaplanowane jest na 15 czerwca 2023 r. w Warszawie.
Eksperci omówili kluczowe zagadnienia, które będą częścią panelu otwierającego Polska gospodarka w obliczu światowego kryzysu. Wymienione zostały m.in. takie tematy jak polska gospodarka w 2023 r., bezpieczeństwo energetyczne Polski, inflacja, jej wpływ na życie gospodarcze i społeczne oraz rola polityki rządu w zakresie jej zwalczania. Kolejnym ważnym zakresem dyskusji będą strategiczne wyzwania dla handlu – zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego, surowcowego i żywnościowego, wzrost kosztów związany ze skutkami inflacji, utrzymanie konkurencyjności cenowej i lojalności klienta, wyzwania i przekształcenia w łańcuchach dostaw oraz analiza współczesnego rynku pracy.
Członkowie Rady Programowej wskazali szereg kwestii związanych z trendami i technologiami usprawniającymi handel m.in. potrzeba rozwoju handlu detalicznego i rosnąca rola e-commerce i rozwiązań omnichannelowych, zachowanie synergii między handlem stacjonarnym a e-commerce, wykorzystanie danych i sztucznej inteligencji do dostarczania klientom spersonalizowanych doświadczeń. Podkreślone zostały zagadnienia dotyczące klienta – zmiany w nawykach zakupowych Polaków, napływ klientów z Ukrainy, budowanie i analityka customer journey, świadomość społeczna klientów. Nie zabrakło komentarza w zakresie zrównoważonego rozwoju handlu, nadchodzących zmian prawnych, a także zarządzania doświadczeniami pracownika.
Obrady poprowadziła Renata Juszkiewicz, Przewodnicząca Rady Programowej Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, Prezes Zarządu, POHiD.
W posiedzeniu Rady Programowej udział wzięli m.in.:
- Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
- Anita Ryng, Public Affairs Manager, IKEA Retail
- Wojciech Józefowski, Dyrektor Logistyki, CLO, Jerónimo Martins
- Dariusz Kowalczyk, Dyrektor Sprzedaży, Członek Zarządu, OBI
- Agnieszka Kubera, Products Managing Director Poland, Accenture
- Łukasz Kuczkowski, Head of e-Commerce Poland & East Europe, Unilever
- Tomasz Kuźniarski, Prezes Zarządu, Gino Rossi
- Marcin Langowski, Managing Director Dealz CEE, Board Member, Pepco Poland, Pepco Group
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji / CFO, Lidl Polska
- Igor Matus, Wiceprezes Zarządu, CCC
- Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, IGLOTEX
- Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence, Britenet
- Iwona Sarga, Prezes Zarządu, KPH Społem
- Michał Siwek, Dyrektor, Departament Międzynarodowy Hub Food&Agri, BNP Paribas Bank Polska
- Piotr Stasiak, Strategic Global Account Sales Director, InPost
- Karolina Zajdel – Pawlak, Managing Director, Nielsen iQ
- Rafał Rudzki, Dyrektor ds. ESG ,Żabka
- Jacek Palec, Prezes Zarządu, Frisco
- Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
- Robert Boguszewski, Dyrektor Generalny, KIK Textilien
- Artur Drobiecki, Head of Sales, Limitless Technologies
- Łukasz Dwulit, Head of Business Development, Klarna
- Krzysztof Gajewski, Członek Zarządu, E’Leclerc
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol
Program 5. Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji zostanie udostępniony wkrótce. Organizatorami Kongresu są Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji oraz MMC Polska.