AGENDA
Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
20 maja 2024, Sofitel Warsaw Victoria
Handel 2024 - zmiany prawne i gospodarcze
Celem dyskusji jest przedstawienie z jakimi wyzwaniami mierzy się branża oraz pokazanie szerokiego spektrum czynników i uwarunkowań rynkowych mających kluczowy wpływ na funkcjonowanie sektora handlu.
Wystąpienie Przewodniczącej Rady Programowej
Wystąpienie:
Wystąpienie:
Raport:
Debata Prezesów:
- Wpływ sytuacji geopolitycznej na polską gospodarkę (m.in.: ceny surowców energetycznych, napływ wrażliwych towarów z Ukrainy, fala protestów rolników w Europie, zakłócenia w łańcuchu dostaw)
- Handel pod presją wyzwań ekonomicznych i zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym – diagnoza, prognozy, potrzeba ścisłej współpracy z kluczowymi resortami w państwie
- Czy inflacja schodzi na drugi plan? Konsekwencje niestabilnej sytuacji gospodarczej. Co nas czeka w nadchodzących miesiącach?
- Trudna sytuacja gospodarcza jako szczególne uwarunkowanie zachowania konsumentów. Jak aktualne trendy konsumenckie wpływają na kondycję sieci handlowych? Inwestycje w promocje. Konkurencyjność cenowa – czy ceny mogą być jeszcze niższe?
- Regulacje polskie i UE i ich wpływ na branżę handlową - okiem liderów sektora
- System kaucyjny - w jakim punkcie znajduje się branża? Na jakie utrudnienia i bariery natrafia?
- Zwiększanie działań sieci handlowych na rzecz oszczędzania energii
- Pracownik i miejsca pracy. Największe wyzwania dla pracodawców. Jak sobie z nimi radzić w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym (m.in.: rosnące koszty pracy, deficyt kadr, zatrudnianie migrantów)
- Inwestycje w technologię – kluczem do sukcesu firmy. Główne wyzwania
Prezentacja:
#retailTECH CZYLI KONSOLIDACJA TECHNOLOGII I HANDLU
Transformacja cyfrowa wymusza na sieciach handlowych dostosowanie się do wykorzystania technologii, tak aby dotrzymać kroku potrzebom i oczekiwaniom konsumentów. Integracja technologii online oraz offline, wspierana przez aktualne dane i analitykę, jest kluczowa. Firmy, które chcą zaistnieć lub utrzymać się na rynku muszą zainwestować w innowacyjne rozwiązania. To pomoże im – w przypadku sytuacji kryzysowej, np. nieprzewidzianych turbulencji gospodarczych – odkryć nowe możliwości rozwoju.
Debata:
- Nie wystarczy być… trzeba się dostosować. Jak wypracować odpowiedni model biznesowy? Jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
- W jaki sposób inwestować i znaleźć pieniądze na inwestycje? Gdzie szukać czynników optymalizujących koszty?
- Od planowania do obsługi klienta… Jakie ułatwienia przynosi integracja i automatyzacja procesów? Optymalizacja łańcucha dostaw, dostosowanie go do potrzeb organizacji, oraz śledzenie w czasie rzeczywistym pochodzenia produktu a personalizacja
- Quick commerce i e-platformy - działania handlu w zaawansowanej logistyce. Jak radzić sobie z wyzwaniem „last mile”?
- Zwiększenie wydajności i efektywności łańcucha dostaw poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji - śledzenie i monitorowanie towarów w sklepie w czasie rzeczywistym
- Skok wynagrodzeń i wąskie gardło kompetencyjne
- Zarządzanie potencjałem pracowniczym. Retencja pracowników
- Wpływ automatyzacji na strukturę zatrudnienia w sektorze handlu
Prezentacja:
Prezentacja:
Prezentacja:
Debata:
- Trendy i oczekiwania względem e-handlu
- Czego szukamy wybierając e-zakupy? Czy cena zawsze ma znaczenie? Bezpieczni na e-zakupach. Wzrost świadomości klientów w zakresie ochrony danych
- Sprzedaż wielokanałowa jako rozwiązanie wpisane w strategię marki. Jak stworzyć spójną ścieżkę zakupową w przypadku sprzedaży wielokanałowej?
- Personalizacja w handlu cyfrowym
- Jak technologie zmieniają i będą zmieniać branżę e-commerce?
“GRAMY W ZIELONE” - PROŚRODOWISKOWE WSPÓŁDZIAŁANIA BRANŻY
Gospodarka obiegu zamkniętego, zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczna, ekologia… To idee, które na stałe weszły do strategii firm spożywczych i handlowych. Zmiany te oznaczają wielkie wyzwanie także dla podmiotów łańcucha dostaw żywności i napojów. Działania prośrodowiskowe to nie tylko dyrektywy, ale też oczekiwania i coraz bardziej świadome wybory konsumentów, wyznaczające drogę, po której porusza się coraz więcej przedsiębiorstw i sieci handlowych
Prezentacja:
Debata:
- Czy i jak ESG ułatwia prowadzenie biznesu?
- Jak łączyć siły i współpracować w trosce o środowisko?
- Intensyfikacja działań na rzecz ekologii
- Kiedy ESG będzie wymaganiem a nie tylko raportowaniem? Konsekwencje Dyrektywy CSDR. Kontrola i sprawdzanie dojrzałości podmiotów w ramach współpracy
- Łańcuchy wartości w obszarze eko, czy wszyscy będą mieli do nich dostęp? Kryteria i współzależności handlu i producentów
- ESG w codziennym wyborze konsumenckim. Rola handlu w promowaniu produktów ekologicznych. Czy finalnie cena ma większe znaczenie?
- Lokalna półka i marka własna. Jak wypracować harmonijny model współpracy?
- Zaangażowanie sieci w działania eko. Drugie życie ubrań i zero waste. Monitoring zużycia energii elektrycznej. Handel na drodze do zeroemisyjności. GOZ, SUP i ROP – aktualny stan prawny. Jakie obowiązki wynikają dla firm?
- Zrównoważony łańcuch – skracanie łańcucha dostaw, elektromobilność
Prezentacja:
Debata:
- Wyzwania legislacyjne. Jak ustawa w obecnym kształcie reguluje działalność sektora?
- Jak wyglądają przygotowania do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce? Uwagi i rekomendacje branży
- Jakie kroki podejmuje handel w celu skutecznej implementacji unijnych regulacji dotyczących plastiku?
- System kaucyjny i punkty zbiórki opakowań. Dodatkowe obowiązki wynikające z ustawy
- Użytkowanie i dostępność systemu czyli jak przygotować infrastrukturę oraz wybrać i implementować technologię
JAK SKUTECZNIE BUDOWAĆ I REALIZOWAĆ POLITYKĘ CUSTOMER EXPERIENCE?
Ten trend nieustannie zyskuje na znaczeniu, a jednak sieci handlowe powinny jeszcze bardziej dążyć do zrozumienia koncentrują się na jeszcze lepszym poznaniu indywidualnych preferencji klientów i dostosowywaniu swojej oferty do ich oczekiwań. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych treści będą idealnie skrojone pod konkretne potrzeby i zachowania konsumentów. Wykorzystanie technologii do rekomendacji produktów, personalizacji treści oraz obsługi klienta zapowiada rewolucyjne zmiany w doświadczeniu zakupowym.
Prezentacja/Raport:
Prezentacja:
Debata:
- Próba sił i budowanie relacji. Jak liderzy polskiego handlu radzą sobie z utrzymaniem klienta?
- Budowanie rynku wartości - jak słuchać głosu konsumentów?
- Zachowania i preferencje konsumentów. Badanie wyborów konsumenckich z użyciem technologii
- Jak poprawiać efektywność handlu dzięki wykorzystaniu i analizie danych? Personalizacja i segmentacja klientów
- Tworzenie strategii medialnych opartych na danych, czyli jak zwiększać zaangażowanie klientów dzięki technologii? Rola mediów społecznościowych w handlu
- Efekty synergii współpracy przedstawicieli sieci i dostawców usług w obszarach płatności za zakupy i zwrotów na kartę
- Nowe technologie płatności, BNPL, seamless payment i ich wpływ na wybory konsumenckie
- Bezpieczeństwo klienta w cyfrowym procesie zakupowym