Program kolejnej edycji pojawi się wkrótce
AGENDA
Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
zakres tematyczny poprzedniej edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
20 maja 2024, Sofitel Warsaw Victoria
Wystąpienie Przewodniczącej Rady Programowej
Od 2008 r. Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największe międzynarodowe koncerny handlowe w Polsce. W latach 2000 – 2017 pełniła funkcję Dyrektora Przedstawicielstwa METRO AG w Polsce, reprezentując spółki koncernu Makro C&C, Real, Media Saturn Holding wobec władz państwowych, organizacji pozarządowych i zrzeszeń branżowych. Wiceprezydent Konfederacji Lewiatan. Wiceprezydent europejskiej organizacji handlowej EuroCommerce z siedzibą w Brukseli. Od 2012 Przewodnicząca Rady ds. Handlu Europy Środkowo-Wschodniej, reprezentuje nowoczesny handel w Europie Środkowo – Wschodniej wobec instytucji unijnych w Brukseli.
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Dyrektor Gabinetu Politycznego, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Handel 2024 - zmiany prawne i gospodarcze
Wystąpienie:
Wystąpienie:
Uznany ekonomista i menedżer, profesor nauk ekonomicznych, dyrektor Centrum Gospodarki Światowej UKSW. Specjalizuje się w zarządzaniu w systemie gospodarczym, finansach publicznych oraz gospodarce nieoficjalnej i restrukturyzacjach przedsiębiorstw. W latach 2015-2020 członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP. Pełni/ł funkcje zarządcze, nadzorcze i doradcze w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW), Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NYSE) oraz Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (LSE). Były wiceminister finansów (2015/2016). Stypendysta rządu Szwecji z zakresu zarządzania, członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego (VI kadencji), członek Royal Economic Society oraz British Academy of Management. Od 2012 speaker Cambridge International Symposium on Economic Crime Uniwersytetu Cambridge. Autor ponad 120 publikacji naukowych. Odznaczony złotym medalem Ministra Sprawiedliwości oraz złotą odznaką Ministra Finansów. Laureat nagrody Prezesa Polskiej Akademii Nauk „za wybitne osiągnięcia naukowe w zakresie finansów”.
Wystąpienie:
- Wdrożenie i egzekwowanie dyrektywy „OMNIBUS”
- Egzekwowanie nowej ustawy o przewadze kontraktowej
Małgorzata posiada ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie jako adwokat specjalizujący się w prawie konkurencji i szeroko pojętym prawie antymonopolowym. Doradza w sprawach z zakresu nadużywania pozycji dominującej, porozumień wertykalnych (dystrybucja i umowy handlowe) oraz porozumień horyzontalnych.
Jej doświadczenie obejmuje spory sądowe, w których reprezentuje spółki przed sądami gospodarczymi i arbitrażowymi (w tym przed sądami arbitrażowymi na podstawie regulaminu ICC, UNCITRAL i Sądem Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej) oraz pełni funkcję arbitra zarówno w sporach krajowych, jak i międzynarodowych.
Prowadzi sprawy antymonopolowe przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisją Europejską. Wiele prowadzonych przez nią spraw zakończyło się precedensowymi orzeczeniami Sądu Najwyższego.
Uznana za wiodącą postać w dziedzinie prawa antymonopolowego i prawa konkurencji m.in. przez Chambers Europe i Legal500.
Małgorzata jest głęboko zaangażowana w edukację i udziela wsparcia mentoringowego, aspirującym prawniczkom. Ponadto aktywnie przyczynia się do promowania równości płci poprzez swoje zaangażowanie w działania pro bono, takie jak współautorstwo publikacji Praktyczny przewodnik antydyskryminacyjny.
Wykłada prawo konkurencji dla studentów MBA Politechniki Warszawskiej i studentów studiów podyplomowych prawa konkurencji Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk.
Debata Inauguracyjna:
- Handel pod presją wyzwań geopolitycznych, ekonomicznych i zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym – diagnoza, prognozy
- Największe wyzwania dla pracodawców. Jak sobie z nimi radzić w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym (m.in.: rosnące koszty pracy, deficyt kadr, zatrudnianie migrantów)
- Trudna sytuacja gospodarcza jako szczególne uwarunkowanie zachowań konsumentów. Jak aktualne trendy konsumenckie wpływają na kondycję sieci handlowych? Inwestycje w promocje. Konkurencyjność cenowa – czy ceny mogą być jeszcze niższe?
- Inwestycje w technologie jako klucz do sukcesu firmy. Główne wyzwania
IKEA Poland
Marina Dubakina jest częścią naszego zespołu IKEA Retail w Polsce od marca 2021 r., najpierw jako Market Area Manager a od 1 lutego 2022 r. jako Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju. Marina dołączyła niemal 20 lat temu do IKEA w Rosji, pełniła tam różne role, a jej ostatnią pozycją w tym kraju była Country HR Manager. Następnie przeniosła się do Szwecji, aby objąć stanowisko asystentki Global Retail Managera, a w kolejnych latach kontynuowała pracę jako Market Manager w Barcelonie w Hiszpanii.
Prezes Zarządu, Lidl Polska
Prezes Lidl Polska, z firmą związany jest od 2002 roku. Pracował w zarządzie spółki Lidl Niemcy. Od 2020 r. zarządza zespołem pracowników w Polsce. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Justus-Liebig-Universität w Gießen.
i Komunikacji, JTI Polska
Dyrektor Działu Prawnego i Członek Zarządu, Jeronimo Martins Polska
Decathlon Polska
Nils Swolkień dołączył do grupy DECATHLON w 2004 r., a w latach 2005-08 był dyrektorem finansowym (CFO) jej spółki w Polsce. Następnie w 2008 r. wyjechał z kraju, żeby zdobywać doświadczenie w międzynarodowych strukturach grupy DECATHLON. We Francji pełnił funkcję CFO Central & Eastern Europe oraz Head of Group Management Control. Od 2015 r. był CFO DECATHLON dla Azji, a dwa lata później zmienił swoją ścieżkę rozwoju w DECATHLON i podjął się pracy w roli kierownika działu górskiego w jednym ze sklepów w Singapurze. Przez prawie dwa lata kierował najpierw działem, a potem całym sklepem, aż z końcem 2018 r. objął stanowisko dyrektora zarządzającego (CEO) DECATHLON w Singapurze. Po powrocie do Europy w 2021 r. zaczął od stanowiska Prezesa (CEO) DECATHLON w Bułgarii. Od października 2022 jest Prezesem Zarządu (CEO) DECATHLON w Polsce jako pierwszy Polak kierującym biznesem DECATHLON nad Wisłą.
Z Castorama Polska i Grupą Kingfisher związany od 2003 roku.
Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz posiadaczem kwalifikacji i członkiem międzynarodowej organizacji zrzeszającej specjalistów z zakresu finansów ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants) o statusie Fellow.
Zdobywał doświadczenie pełniąc funkcje menedżerskie i zarządcze w spółkach retailowych oraz Centrali Grupy Kingfisher w Wielkiej Brytanii, Polsce, Włoszech i Rumunii.
Managing Editor, Publicist, Rzeczpospolita
JAK SKUTECZNIE BUDOWAĆ I REALIZOWAĆ POLITYKĘ HUMAN EXPERIENCE?
Prezentacja/Raport:
Karolina posiada blisko 20 letnie doświadczenie zawodowe na różnych stanowiskach komercyjnych i operacyjnych w globalnej firmie badawczej NielsenIQ, zajmującej się badaniami postaw konsumenckich, sprzedaży detalicznej i trendów zakupowych w branży FMCG. Przez ostatnie 6 lat przed, objęciem aktualnego stanowiska, pełniła funkcję wiceprezesa w Nielsen BASES, odpowiadając za międzynarodowy zespół analityczny i consulting w zakresie wprowadzania nowych konceptów i produktów, ich optymalizacji i aktywacji na rynku.
w komunikacji marketingowej
Prezentacja:
Offerista Poland
Robert jest Country Managerem Offerista Polska, nr 1 sieci Drive 2 Store w Europie, która wspiera sieci handlowe i producentów swoim dużym zasięgiem i dedykowanymi usługami w cyfrowym marketingu handlowym.
Robert jest aktywnym uczestnikiem polskiego rynku internetowego od 1999 roku.
Przez ten czas uczestniczył w rozwoju i funkcjonowaniu dwóch głównych portali horyzontalnych Gazeta.pl oraz Interia.pl. W obu tych organizacjach odpowiadał za dynamiczne i sprawne działanie Działów Handlowych jako Dyrektor Generalny.
Dodatkowo przez większość tego czasu pracował na rzecz szeroko rozumianego rozwoju rynku cyfrowego w ramach IAB Polska.
Od ponad dwóch lat wspomaga największe sieci handlowe oraz marki w procesie transformacji cyfrowej w Grupie Offerista Polska tak aby zapewnić im wymierny sukces reklamowy, który przełoży się na wzrosty sprzedażowe w sklepach stacjonarnych.
Prezentacja:
& Open Banking, Mastercard
Helena Januszkiewicz jest specjalistką ds. sprzedaży i rozwoju produktu w Mastercard. Obecnie odpowiada za rozwiązania z zakresu transferu środków i otwartej bankowości w Europie Centralnej. W ramach swojej roli w Mastercard koordynuje między innymi projekt zastosowania rozwiązań płatniczych w kontekście wypłat kaucji za opakowania zwrotne oraz współpracuje z interesariuszami związanymi z systemem kaucyjnym. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz uczestniczyła w programach naukowych na Uniwersytecie Tor Vergata we Włoszech oraz Toulouse School of Management we Francji.
Debata:
- Jak liderzy polskiego handlu radzą sobie z utrzymaniem klienta i jak mogą pomóc w tym innowacje partnerów płatności bezgotówkowych?
- Budowanie rynku wartości - jak słuchać głosu konsumentów? Personalizacja i segmentacja klientów
- Zachowania i preferencje konsumentów. Badanie wyborów konsumenckich z użyciem technologii
- Tworzenie strategii medialnych opartych na danych, czyli jak zwiększać zaangażowanie klientów dzięki technologii oraz rozwiązaniom nowoczesnych płatności?
- Efekty współpracy przedstawicieli sieci i dostawców usług w obszarach płatności za zakupy i zwrotów na kartę
- Nowe technologie płatności, BNPL, seamless payment i ich wpływ na wybory konsumenckie
Robert Andrukiewicz odpowiada za realizację działań firmy w obszarze rozwoju produktów i usług dla klientów (konsumentów i przedsiębiorców), a także za współpracę biznesową z dostawcami i partnerami handlowymi. Zarządza też obszarem zgodności działań Fiserv z wymaganiami organizacji płatniczych. W ramach zarządzanego portfolio produktów wdraża i rozwija rozwiązania oparte o klasyczne terminale płatnicze, aplikację płatniczą PolCard Go, rozwiązania eCommerce i mCommerce, a także usługi dla klienta indywidualnego (PolCard Pay).
Robert Andrukiewicz ma 17 lat doświadczenia w branży usług finansowych. Karierę zawodową rozpoczynał w Citi Handlowy w departamencie klientów korporacyjnych. Następnie rozwijał swoje kompetencje w uznanych korporacjach takich jak American Express, Euronet, Accenture, Elavon czy eService, gdzie odpowiadał m.in. za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań płatniczych w skali regionalnej i globalnej. Jest absolwentem Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej oraz posiada tytuł Master of Business Administration (MBA).
Łukasz Dwulit od 2021 roku pełni w Klarnie funkcję Head of CEE, gdzie odpowiada za rozwój firmy w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej pełnił funkcję Head of Global Expansion, Central Europe and Israel w AliExpress, gdzie odpowiadał za globalną ekspansję platformy oraz współpracę strategiczną i inwestycyjną z międzynarodowymi partnerami. Od lutego 2020 r. jest członkiem Israel Chamber of Commerce, gdzie doradza izraelskim firmom oraz pomaga im wejść na inne rynki i platformy. Łukasz jest członkiem Digital Experts Club, a w 2020 r. znalazł się na liście „30 przed 30″ magazynu „Forbes”. Z wykształcenia prawnik, absolwent University of East Anglia oraz Duke University School of Law w Durham w USA.
IKEA Retail
Country Managerem na Polskę i kraje bałtyckie w Ingenico. Doświadczenie zdobywał w branży rozliczeń płatności, gdzie odpowiadał za relacje i pozyskiwanie klientów z sektora klientów korporacyjnych. W Ingenico jest odpowiedzialny za realizację strategii biznesowej, rozwój współpracy z partnerami i umacnianie pozycji rynkowej firmy na rynku. Waldemar jest absolwentem Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych oraz Wyższej Szkoły Handlu i Finansów, posiada ponad 10-letnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta korporacyjnego.
Członek Zarządu ds. Administracji Lidl Polska. Z Lidlem związany od ponad 10 lat, w 2019 roku dołączył do Zarządu Lidl Polska. Karierę zawodową rozpoczynał w Dziale Audytu warszawskiego biura PwC. Biegły rewident.
Dyrektor Marki, Konceptów Klienta ,Data , IT/ Auchan Retail Polska
Absolwentka SGGW na Wydziale Rolniczym oraz Studiów Podyplomowych z Zarządzania i Marketingu . Ukończyła „Koźmiński Advanced Management Program” na Akademii Leona Koźmińskiego.
Rozpoczęła pracę w Auchan w 1998 roku jako Kontroler finansowy logistyki w latach 2002-2010 była Dyrektorem Logistyki. Następnie przez 6 lat była Dyrektorem Generalnym Auchan E-commerce Polska od stycznia 2017 objęła stanowisko Dyrektora klienta i Innowacji w Auchan Retail Polska.
Od wielu lat pasjonuje się nowymi technologiami wykorzystując je w tworzeniu wartości dodanych dla klientów. Uważa, że obok trendów i dostępnych technologii, ważna jest intuicja i rozumienie potrzeb konsumentów, aby zaproponować niezapomniane doświadczenia zakupowe.
Dziennikarz, Rzeczpospolita
Prezentacja:
Gremi Personal
Wiceprezeska zarządu Gremi Personal odpowiedzialna za kwestie prawne, w Gremi Personal od 2017 roku.
Urodzona na Litwie, po ukończeniu prawa w 2015 roku na Uniwersytecie Gdańskim, trzymała rękę na pulsie zmieniającego się ustawodawstwa dotyczącego zatrudnienia oraz legalizacji pracy obcokrajowców. Działania jej zespołu przyczyniają do przygotowania ponad 400 kontrahentów Gremi Personal do wdrożenia zmian z odpowiednim wyprzedzeniem. Ponadto, zapewniając im bezpieczeństwo i pełną zgodność w interakcjach z organami kontrolnymi. Karolina jest praktykiem prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących legalności pracy dla osób spoza kraju.
Jej doświadczenie pozwoliło jej awansować na stanowisko Dyrektora ds. Prawno-Administracyjnych w Gremi Personal, gdzie kontynuuje swoją pracę na rzecz zapewnienia pełnej zgodności z obowiązującym prawem oraz budowania efektywnych procesów obsługi administracyjnej.
Jej wiedza łączy kontekst prawny z praktyką zatrudnienia i legalizacji obcokrajowców, co czyni ją wyjątkową ekspertką w dziedzinie migracji zarobkowej i zagadnień związanych z rynkiem pracy. Karolina jest cenionym ekspertem, regularnie zapraszanym do udzielania swoich ekspertyz w mediach masowych i branżowych, w tym takich jak TVN, onet.pl, wp.pl, DlaHandlu, managerplus, oraz PulsHR.
Wystąpienie:
#retailTECH CZYLI KONSOLIDACJA TECHNOLOGII I HANDLU
Debata:
- Nie wystarczy być… trzeba się dostosować. Jak wypracować odpowiedni model biznesowy? Jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
- W jaki sposób inwestować i znaleźć pieniądze na inwestycje? Gdzie szukać czynników optymalizujących koszty?
- Od planowania do obsługi klienta… Jakie ułatwienia przynosi integracja i automatyzacja procesów oraz sztuczna inteligencja?
- Quick commerce i e-platformy - działania handlu w zaawansowanej logistyce. Jak radzić sobie z wyzwaniem „last mile”?
Krzysztof Kośmider specjalizuje się w realizacji projektów dla firm sektora handlu detalicznego. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w optymalizacji procesów biznesowych i wdrażaniu rozwiązań informatycznych opartych o najlepsze praktyki biznesowe wsparte najnowszymi technologiami. Ma bogate doświadczenie w realizacji transformacji IT zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym.
Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego o kierunku Informatyka i Ekonometria oraz o kierunku Transport i Spedycja. Realizował szereg projektów i programów doradczych w zakresie strategii IT, transformacji organizacji IT, architektury korporacyjnej, centrów usług wspólnych dla największych spółek w Polsce, w tym m.in. PGNiG, Orlenu, PZU czy Poczty Polskiej. Uczestniczył w dużych projektach międzynarodowych m.in. w Angoli, Kazachstanie czy dla Komisji Europejskiej w Brukseli. Swoją wiedzę pogłębiał biorąc udział w licznych zajęciach m.in na INSEAD oraz MIT, ICAN Institute, oraz zdobywając certyfikacje m.in. TOGAF, CGEIT, CISA, ITIL Expert, PMP i inne. Odpowiedzialny za realizacje transformacji cyfrowej, projektowanie propozycji wartości, prowadzi strategiczne projekty zmian w zakresie modeli biznesowych oraz wdrożeń technologii. Od ponad 8 lat związany z branżą retail, z czego większość czasu w rolach zarządczych w obszarze technologii i cyfryzacji dla RTV EURO AGD, Auchan, MatexLab, a obecnie jako Dyrektor ds. Produktów Cyfrowych, Technologii oraz Transformacji w Castorama Polska (Grupa Kingfisher).
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
Karol Tokarczyk jest analitykiem do spraw gospodarki cyfrowej w zespole Polityki Insight. Był dziennikarzem Informacyjnej Agencji Radiowej Polskiego Radia, gdzie relacjonował najważniejsze wydarzenia gospodarcze i biznesowe. Absolwent historii oraz podyplomowych studiów Mechanizmy Funkcjonowania Strefy Euro na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Prezentacja:
- Accenture PoV i podejście
- Podsumowanie działań na rynku w szczególności FMCG i Retail
Prezentacja:
Od ponad 20 lat związana z technologiami wspierającymi optymalizację i rozwój handlu oraz produkcji w ujęciu całościowego łańcucha wartości: od S&OP, Category Management, Supply Chain, Pricing, Promotion po Workforce Management. Zrealizowała dziesiątki projektów z klientami w Polsce i Europie. Satysfakcję zawodową nieustannie czerpie z dostarczania realnej wartości biznesowej i środowiskowej przy wykorzystaniu najnowszych i sprawdzonych technologii. Obecnie odpowiada za rozwój biznesu RELEX Solutions na terenie Polski i CEE.
Prezentacja:
“GRAMY W ZIELONE” - PROŚRODOWISKOWE WSPÓŁDZIAŁANIA BRANŻY
Prezentacja:
Dyrektor ds. Rozwoju i Sprzedaży PPA, Polenergia Obrót
Menadżer z 25 letnim doświadczeń w sektorze energetycznym i bankowym, m.in. BNP Paribas, E.ON, PGE.
Współzarządzający kilkoma procesami integracji i optymalizacji firm na polskim rynku w szczególności przy tworzeniu, wdrażaniu i zarządzaniu na dużą skalę projektów biznesowych związanych ze sprzedażą z istotną koncentracją na jakość świadczonych usług.
W Polenergii odpowiada za strategię, rozwój i sprzedaż cPPA (Corporate Power Purchase Agreement) czyli kontraktów długoterminowych łącząc wytwarzanie energii elektrycznej z farm własnych z klientami korporacyjnym.
Absolwent Akademii Koźmińskiego o specjalizacji zarządzanie i marketing.
Debata:
- Czy i jak ESG ułatwia prowadzenie biznesu?
- Jak łączyć siły i współpracować w trosce o środowisko?
- Intensyfikacja działań na rzecz ekologii
- Kiedy ESG będzie wymaganiem a nie tylko raportowaniem? Konsekwencje Dyrektywy CSDR. Kontrola i sprawdzanie dojrzałości podmiotów w ramach współpracy
- Łańcuchy wartości w obszarze eko, czy wszyscy będą mieli do nich dostęp? Kryteria i współzależności handlu i producentów
- ESG w codziennym wyborze konsumenckim. Czy finalnie cena ma większe znaczenie?
- Działania proekologiczne - drugie życie ubrań, zero waste i monitoring zużycia energii elektrycznej
- Zrównoważony łańcuch – skracanie łańcucha dostaw, elektromobilność
Leroy Merlin Polska
Jacek Hutyra dołączył do Leroy Merlin Polska w połowie 2023 roku, obejmując w zarządzie firmy odpowiedzialność za tematykę społeczno-środowiskową oraz zrównoważonego rozwoju (ESG). Kluczowym elementem strategii ESG firmy jest dekarbonizacja, z celem redukcji do 2035 całkowitych emisji gazów cieplarnianych (zakresy 1, 2 i 3) o 50% w porównaniu do 2022.
Wcześniej przez 18 lat pracował w Orange Polska oraz w paryskiej centrali Grupy Orange. Zajmował się tam m.in. ładem korporacyjnym, projektami transformacji kulturowej i organizacyjnej, a także współtworzył Fundację „Dorastaj z nami” i zasiadał w jej zarządzie. W latach 2020-2023 roku jako Climate Officer Orange Polska odpowiadał za opracowanie, wdrożenie oraz animowanie strategii i działań klimatycznych #OrangeGoesGreen.
Tadeusz Joniewicz pracuje w Allegro jako Sustainability & ESG expert. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w obszarze zrównoważonego rozwoju. W Allegro wdraża rozwiązania ESG w Polsce, Czechach, na Słowacji, Chorwacji, Słowenii i Węgrzech. Zaangażowany jest przede wszystkim w proces raportowania, w szczególności kwestii społecznych i zarządczych. Specjalizuje się w kwestiach dostępności produktów i usług dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tematyce praw człowieka oraz zrównoważonych łańcuchów dostaw. Wcześniej pracował w organizacjach pozarządowych realizując szkolenia i warsztaty dla firm dotyczące strategicznego podejścia do ESG, a w organizacji strażniczej koordynował projekty dotyczące zrównoważonych zamówień publicznych oraz zrównoważonych łańcuchów dostaw w elektronice.
CEO, Goodvalley
W branży mięsnej pracuje od 1996r., a od 2005 r. w zespole Goodvalley. Zdobywał doświadczenia na różnych stanowiskach: zarówno jako specjalista w technologii mięsa, jak i osoba zarządzająca zespołami ludzkimi. Doświadczenie i wiedzę praktyczną dopełnia wykształcenie- jest absolwentem wydziału Technologii Żywności na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie, ukończył także studia MBA Executive na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Georgia State University w Atlancie.
Jako Prezes Goodvalley jest odpowiedzialny za działalność firmy. Z racji wykształcenia i doświadczenia wspomaga obszary produkcyjne, z racji zainteresowań i zdobywanych kompetencji, rozwija firmę w sferze komercyjnej: sprzedaży i marketingu. Jest pasjonatem mięsa, jego wykorzystania kulinarnego i żywieniowego ( w 2002 roku uzyskał prestiżowy tytuł Technologa roku), psychologii z zakresu zarządzania zespołami ludzkimi i pracy z ludźmi, interesuje się również szeroko pojętym marketingiem i łańcuchem zjawisk stojących za konsumenckimi procesami decyzyjnymi.
Karolina Tarnawska MCIPS jest absolwentką Wydziału Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej. Przez lata związana z finansami zarówno po stronie banku (ING Banku oraz ING Bank NV w Amsterdamie) jak i korporacji (McDonald’s Polska Spzoo, Grupa Żywiec, Heineken). Zajmowała różne kierownicze stanowiska w zakresie finansów w kraju i w strukturach globalnych. W roku 2019 objęła rolę Dyrektora Zakupów i Transformacji w randze Członka Zarządu w Grupie Żywiec S.A. Od 2022 roku zarządza zespołem Zakupów Grupowych w Pepco Group, w tym Pepco, Dealz, Poundland oraz PGS.
Od 2020 roku v-ce przewodnicząca Polskiego Stowarzyszenia Zrównoważonego Rolnictwa i Żywności, członki i pomysłodawczyni Rady Programowej AgroWoman. Członkini Charter Institute of Procurement and Supply Chain, zaangazowana w rozwój funkcji zakupów w Polsce, min w ramach inicjatyw Dialog IT.
Mentorka w wielu programach mentoringowych w tym Vital Voice, Future UP organizowanym przez Bank BNP Paribas Polska oraz AgroWoman wspierając tematy rozwoju rolniczek w Polsce.
Prezes Zarządu, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
Rozpoczął swoją karierę zawodową w firmie EdS-PL należącej do belgijskiej grupy przemysłowej TRACTEBEL / WATCO, uczestnicząc w rozpoczęciu działalności tej grupy związanej z gospodarką odpadami w Polsce. Był m.in. odpowiedzialny za nowe projekty.
Był zaangażowany w uruchomienie projektów związanych z recyklingiem w kilku miastach i stał się Członkiem Zarządu firmy dedykowanej tej działalności.
Od 1996 zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego w pierwszej firmie w Polsce przetwarzającej na skalę przemysłową odpady niebezpieczne na paliwa alternatywne dla cementowni.
Związany z Rekopol Organizacja Odzysku od 2001 roku na stanowisku Dyrektora ds. Odzysku, od 2005 roku pełnił funkcję Członka Zarządu w tej organizacji. W 2014 roku został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
Prezentacja:
TOMRA Collection Poland
Managing Director w TOMRA Collection Poland dostarczającej rozwiązania w zakresie recyklomatów, które ułatwiają zwrot aluminiowych, plastikowych i szklanych opakowań na napoje w celu ich ponownego wykorzystania. Od maja 2022 roku odpowiedzialny za rozpoczęcie działań operacyjno-komercyjnych TOMRA Collection w Polsce. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży i rozwoju biznesu, z czego ostatnie 12 lat pracował dla czołowych firm europejskich i światowych działających w obszarze circular economy. Rozwijał między innymi rozwiązanie poolingu nośników logistycznych funkcjonujących w obiegu zamkniętym, które służą jako wsparcie w budowaniu zrównoważonych łańcuchów dostaw w regionie CEE.
Prezentacja:
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrażania systemów kaucyjnych i compliance środowiskowego. Wcześniej jako prezes wykonawczy ds. rozwoju w Reverse Logistics Group oraz członek zarządu działu Comply w Grupie Reconomy był odpowiedzialny za prowadzenie jednostki biznesowej zajmującej się systemami kaucyjnymi, działającej na poziomie lokalnym i globalnym. Jest ekspertem w rozwiązaniach technologicznych dla odwróconego łańcucha dostaw, systemów kaucyjnych oraz rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Blisko współpracuje ze wszystkimi interesariuszami związanymi z systemem kaucyjnym, w tym: producentami, handlowcami, recyklerami, producentami opakowań, podmiotami wdrażającymi zgodność, rządami i konsultantami.Współzałożyciel i prezes zarządu Ecoloop Group. Wykładowca na Narodowym Uniwersytecie Singapuru (National University of Singapore). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (licencjat z ekonomii międzynarodowej), Maastricht University (licencjat i magisterium z finansów) oraz IESE Business School (program menadżerski).
Debata:
- Wyzwania legislacyjne. Jak ustawa w obecnym kształcie reguluje działalność sektora?
- Jak wyglądają przygotowania do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce? Uwagi i rekomendacje branży
- Finansowanie i zarządzanie systemem kaucyjnym
- Punkty zbiórki opakowań - dodatkowe obowiązki wynikające z ustawy
- Użytkowanie i dostępność systemu, czyli jak przygotować infrastrukturę oraz wybrać i implementować technologię
Anna Sapota, wiceprezes ds. public affairs dla Europy Północo-Wschodniej w TOMRA, doktor nauk prawnych. W TOMRA zajmuje się kształtowaniem stanowiska Grupy, na podległych sobie rynkach północnej części Europy Wschodniej, wobec zmian legislacji w zakresie szeroko rozumianej ochrony środowiska i gospodarowania odpadami oraz utrzymywaniem relacji z organami administracji publicznej i interesariuszami rynku.
Pasjonatka tematów zrównoważonego rozwoju, śladu węglowego, eko-projektowania i cyrkularności. Od ponad 20 lat związana z tematami ochrony środowiska w branży FMCG. Obecnie odpowiada za rozwój i realizację strategii ochrony środowiska w całym łańcuchu wartości w sieci Biedronka m.in. budowanie świadomości ekologicznej wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wdrażanie praktyk minimalizujących wpływ firmy na środowisko, system zarządzania środowiskiem, współpracę w obszarze eko-projektowania opakowań oraz bioróżnorodność.
Wiceprezes Zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, Redaktor Naczelny Kwartalnika Food Lex
*Udział Prelegenta w trakcie potwierdzania.
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.
Miejsce Wydarzenia:
The Westin Warsaw
al. Jana Pawła II 21
00-854 Warszawa
Organizator:
Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji
Al. Ujazdowskie 41
00-540 Warszawa
tel. +48 22 211 21 27 mail: fundacja@fundacjadystrybucji.plWspółorganizator:
MMC Polska
Uczestnictwa
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
tel. +48 791 989 883 mail: a.zadroga@mmcpolska.plWspółorganizator:
MMC Polska
Merytoryka
Anna Pietrzak
Senior Project Manager
Flagship Events Department
tel. +48 535 200 143 mail: a.pietrzak@mmcpolska.pl