AGENDA
Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
20 maja 2024, Sofitel Warsaw Victoria
Wystąpienie Przewodniczącej Rady Programowej
- Renata Juszkiewicz, Przewodnicząca Rady Programowej Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce
Handel 2024 - zmiany prawne i gospodarcze
Wystąpienie:
- Christel Delberghe, Dyrektor Generalna, EuroCommerce
Wystąpienie:
- Prof. Konrad Raczkowski, Director of the Center for World Economy
Wystąpienie:
- Małgorzata Modzelewska de Raad, Adwokatka i Wspólniczka Kancelarii Prawnej Modzelewska & Paśnik
Debata Inauguracyjna:
- Handel pod presją wyzwań geopolitycznych, ekonomicznych i zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym – diagnoza, prognozy
- Największe wyzwania dla pracodawców. Jak sobie z nimi radzić w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym (m.in.: rosnące koszty pracy, deficyt kadr, zatrudnianie migrantów)
- Trudna sytuacja gospodarcza jako szczególne uwarunkowanie zachowań konsumentów. Jak aktualne trendy konsumenckie wpływają na kondycję sieci handlowych? Inwestycje w promocje. Konkurencyjność cenowa – czy ceny mogą być jeszcze niższe?
- Inwestycje w technologie jako klucz do sukcesu firmy. Główne wyzwania
- Przedstawiciel Rządu
- Marina Dubakina, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju, IKEA Retail Polska
- Adrian Jabłoński, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji, JTI Polska
- Adam Manikowski, Managing Director, Żabka Polska
- Paweł Stolecki, National COO, Board Member, Jeronimo Martins Polska
- Michał Ślawski, Dyrektor Administracyjno-Finansowy, Członek Zarządu, Castorama Polska
- Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska
JAK SKUTECZNIE BUDOWAĆ I REALIZOWAĆ POLITYKĘ HUMAN EXPERIENCE?
Prezentacja/Raport:
- Karolina Zajdel - Pawlak, Managing Director, NielsenIQ
Prezentacja:
- Robert Biegaj, Country Manager, Offerista Poland
Prezentacja:
- Helena Januszkiewicz, Specialist Transfer Solutions & Open Banking Product & Solutions, Central Europe, Mastercard
Debata:
- Jak liderzy polskiego handlu radzą sobie z utrzymaniem klienta i jak mogą pomóc w tym innowacje partnerów płatności bezgotówkowych?
- Budowanie rynku wartości - jak słuchać głosu konsumentów? Personalizacja i segmentacja klientów
- Zachowania i preferencje konsumentów. Badanie wyborów konsumenckich z użyciem technologii
- Tworzenie strategii medialnych opartych na danych, czyli jak zwiększać zaangażowanie klientów dzięki technologii oraz rozwiązaniom nowoczesnych płatności?
- Efekty współpracy przedstawicieli sieci i dostawców usług w obszarach płatności za zakupy i zwrotów na kartę
- Nowe technologie płatności, BNPL, seamless payment i ich wpływ na wybory konsumenckie
- Małgorzata Piekarska, Dyrektor Konceptów Klienta i Innowacji, Auchan
- Łukasz Dwulit, Head of CEE, Klarna
- Ariel Kępka, Country Integrated Media Manager II, IKEA Retail
- Waldemar Korwin – Kowalewski, Country Manager na Polskę i kraje bałtyckie, Ingenico
- Jean - Philippe Magre, Prezes, E. Leclerc
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji, CFO, Lidl Polska
- Przedstawiciel firmy płatnościowej
Prezentacja:
- Karolina Szleszyńska, Wiceprezes zarządu, Gremi Personal Poland
#retailTECH CZYLI KONSOLIDACJA TECHNOLOGII I HANDLU
Debata:
- Nie wystarczy być… trzeba się dostosować. Jak wypracować odpowiedni model biznesowy? Jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
- W jaki sposób inwestować i znaleźć pieniądze na inwestycje? Gdzie szukać czynników optymalizujących koszty?
- Od planowania do obsługi klienta… Jakie ułatwienia przynosi integracja i automatyzacja procesów oraz sztuczna inteligencja?
- Quick commerce i e-platformy - działania handlu w zaawansowanej logistyce. Jak radzić sobie z wyzwaniem „last mile”?
- Dmytro Dybash, Dyrektor Supply i E-commerce, Auchan Retail
- Krzysztof Kośmider, Managing Director, Head of Retail & Fashion, Accenture
- Michał Zych, Dyrektor ds.Technologii i Produktu Cyfrowego, Członek Komitetu Dyrekcji, Castorama Polska
- Przedstawiciel sieci handlowej
- Przedstawiciel branży e-commerce
Prezentacja:
- Przedstawiciel Accenture
Prezentacja:
- Kinga Wyganowska, Senior Account Executive, RELEX Solutions
Prezentacja:
- Marcin Kalisiak, Inżynier ds. wsparcia sprzedaży, Zebra Technologies
“GRAMY W ZIELONE” - PROŚRODOWISKOWE WSPÓŁDZIAŁANIA BRANŻY
Prezentacja:
- Przedstawiciel Polenergia Obrót
Debata:
- Czy i jak ESG ułatwia prowadzenie biznesu?
- Jak łączyć siły i współpracować w trosce o środowisko?
- Intensyfikacja działań na rzecz ekologii
- Kiedy ESG będzie wymaganiem a nie tylko raportowaniem? Konsekwencje Dyrektywy CSDR. Kontrola i sprawdzanie dojrzałości podmiotów w ramach współpracy
- Łańcuchy wartości w obszarze eko, czy wszyscy będą mieli do nich dostęp? Kryteria i współzależności handlu i producentów
- ESG w codziennym wyborze konsumenckim. Czy finalnie cena ma większe znaczenie?
- Działania proekologiczne - drugie życie ubrań, zero waste i monitoring zużycia energii elektrycznej
- Zrównoważony łańcuch – skracanie łańcucha dostaw, elektromobilność
- Jacek Hutyra, Członek zarządu ds. ESG, Leroy Merlin Polska
- Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
- Przedstawiciel Allegro
- Przedstawiciel sieci handlowej
Prezentacja:
- Konrad Robak, Managing Director, TOMRA Collection Polska
Prezentacja:
- Marcel Rakowski, Prezes zarządu, „PolKa” Operator Systemu kaucyjnego not for profit
Debata:
- Wyzwania legislacyjne. Jak ustawa w obecnym kształcie reguluje działalność sektora?
- Jak wyglądają przygotowania do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce? Uwagi i rekomendacje branży
- Finansowanie i zarządzanie systemem kaucyjnym
- Punkty zbiórki opakowań - dodatkowe obowiązki wynikające z ustawy
- Użytkowanie i dostępność systemu, czyli jak przygotować infrastrukturę oraz wybrać i implementować technologię
- Małgorzata Domagała, Vice President, Products and Solutions (Poland, Czechia, Slovakia), Mastercard
- Agnieszka Koc, Dyrektor ds. ochrony środowiska, Jeronimo Martins Polska
- Anna Sapota, Wiceprezes ds. public affairs dla Europy Północno-Wschodniej w grupie Tomra, TOMRA Systems ASA
- Ryszard Machoj, Członek Zarządu ds. Sprzedaży/COO, Lidl Polska
- Andrzej Gantner, Wiceprezes Zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców
*Udział Prelegenta w trakcie potwierdzania.
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.
Miejsce Wydarzenia:
Sofitel Warsaw Victoria
ul. Królewska 11
00-065 Warszawa
Organizator:
Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji
Al. Ujazdowskie 41
00-540 Warszawa
tel. +48 22 211 21 27 mail: fundacja@fundacjadystrybucji.plWspółorganizator:
MMC Polska
Uczestnictwa
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
tel. +48 791 989 883 mail: a.zadroga@mmcpolska.plWspółorganizator:
MMC Polska
Merytoryka
Anna Pietrzak
Senior Project Manager
Flagship Events Department
tel. +48 535 200 143 mail: a.pietrzak@mmcpolska.pl