Laureaci 2025

NAGRODZENI W KATEGORII LOCAL PRODUCTS

Zakład Mięsny Mościbrody od prawie 30 lat produkuje najwyższej jakości wyroby mięsne, stawiając na lokalność i tradycję. Współpracuje z zaufanymi, lokalnymi dostawcami, oferując mięso z chowu bez antybiotyków. Produkty cechuje prosty skład – bez wzmacniaczy smaku, aromatów i GMO. Cały proces produkcji odbywa się w Polsce, co gwarantuje pełną kontrolę jakości oraz wspiera krajowe rolnictwo" Jakość Smak Tradycja i Polskie Mięso z rodzimych ras to to co prowadzi firmę ku stałemu rozwojowi. Zakład Mościbrody stawia na jakość i receptury z przed lat. Idealnie łączą Nowoczesność ze smakiem z dawnych czasów – innowatorzy produktów i smaku – Zakład Mięsny Mościbrody.

Zakład Przetwórstwa Mięsnego KOŁDRAS to firma z ponad 30-letnią tradycją, głęboko zakorzeniona w regionie Małopolski. Dzięki przywiązaniu do jakości, lokalnych receptur, przekazywanych z pokolenia na pokolenie i rzemieślniczego podejścia, stała się symbolem autentycznego smaku i rodzinnych wartości.

Wędliny z linii Góralskie Specjały, to hołd dla kulinarnej tradycji naszego pięknego regionu – nasze wędliny są wyłącznie z polskiego mięsa, wyrabiane tradycyjnymi metodami i w tradycyjny sposób wędzone. Przez co ich smak to nie tylko kompozycja aromatów, ale opowieść o tradycji, cierpliwości i rzemiośle. To wyroby, które łączą to, co najlepsze w góralskim dziedzictwie wędliniarskim.

Julius Meinl, jedna z najstarszych palarni kawy na świecie i ikona wiedeńskiej kultury kawiarnianej, od 1862 roku łączy rzemiosło, tradycję i innowacyjność w tworzeniu najwyższej jakości mieszanek.

Nagroda Modern Retail Awards w kategorii Local Products to wyraz uznania dla zaangażowania marki w rozwój lokalnych partnerstw i dostarczanie nowoczesnych rozwiązań. Julius Meinl jest producentem marki private label dla największej sieci sklepów convenience w Polsce, która jednocześnie tworzy największy system kawiarni „To Go” w kraju. Dzięki temu kawa palona we włoszech trafia codziennie do milionów konsumentów, wspierając rozwój kultury picia kawy bez kompromisów w jakości.

To połączenie lokalnej obecności, globalnego doświadczenia i elastyczności produkcyjnej stanowi wzór nowoczesnego podejścia do kategorii local products.

F'ALKO to stosunkowo nowy brand marki Francis and Henry, który zadebiutował na rynku i osiągnął znaczący sukces w kategorii win bezalkoholowych. Już w pierwszych dniach sprzedaży dwukrotnie przewyższył wyniki lidera rynkowego. F’ALKO stworzyli Ola i Michał Żebrowscy, którzy swoim poczuciem humoru promują ideę celebrowania codzienności bez alkoholu. W ofercie marki znajdują się już bezalkoholowe wina różowe oraz białe, a prace nad nowymi produktami są w toku. Cały branding F'ALKO został zaprojektowany przez Olę Jasionowską, znaną warszawską ilustratorkę i projektantkę graficzną.

NAGRODZENI W KATEGORII SUSTAINABLE DEVELOPMENT & ESG

Grupa Śnieżka konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, którą skutecznie łączy ze swoim modelem biznesowym i planami dalszego rozwoju. Dzięki nieustannemu doskonaleniu produktów pod kątem wpływu na środowisko, Śnieżka wspiera świadome wybory konsumenckie i przyczynia się do zdrowszych, a zarazem bardziej przyjaznych dla środowiska przestrzeni. W działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju Grupa Śnieżka koncentruje się na jakości produktów oraz ambitnym celu, jakim jest osiągnięcie do 2030 roku 50% sprzedaży z farb o niskim wpływie na zdrowie i środowisko. Śnieżka wyznacza również standardy na rzecz budowy zrównoważonego łańcucha dostaw oraz redukcji śladu węglowego w operacjach własnych.

SM-Project Tworzymy klimat – dla ludzi, dla partnerów, dla środowiska. Misją SM-Project jest realizowanie wysokiej jakości rozwiązań w obszarze odnawialnych źródeł energii i budownictwa, które przyczyniają się do komfortu, oszczędności i bezpieczeństwa naszych klientów, a jednocześnie wspierają zrównoważony rozwój. Działamy z szacunkiem do ludzi, z odpowiedzialnością wobec zobowiązań i z ambicją ciągłego rozwoju.

Jako organizacja kierujemy się zasadą, że:
■ pracownicy muszą mieć przestrzeń do rozwoju i poczucie bezpieczeństwa,
■ partnerzy i podwykonawcy mogą liczyć na etyczne i terminowe relacje,
■ klienci otrzymują realną wartość, nie tylko produkt,
■ środowisko (klimat) zyskuje na każdym naszym projekcie.

Agrocoop to nowoczesne gospodarstwo, które wdraża innowacyjne rozwiązania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego, dbając jednocześnie o dobrostan zwierząt. W Agrocoop krowy karmione są naturalnymi paszami, bez stosowania sztucznych nawozów, a proces doju odbywa się w sposób zrobotyzowany i w systemie wolnego ruchu – zgodnie z ich naturalnym rytmem i potrzebami. Mleko trafia prosto z obory – codziennie świeże, naturalnie tłuste, bez transportu, bez normalizacji, poddane jedynie delikatnej obróbce termicznej, by zachować swój pełny smak i wartości odżywcze.

NAGRODZENI W KATEGORII PRODUCT INNOVATION - FOOD

Sante to rodzinna firma, która powstała ponad 30 lat temu i z każdym rokiem prężnie się rozwijała, aby stać się gigantem w biznesie spożywczym. Nie dziwi więc, że współpraca tych partnerów jest tak bliska, owocna i skuteczna. Nie byłoby tego bez wyjątkowych zespołów obu organizacji.

Actiplus Drink This Food jest przykładem produktu, który został stworzony we wzorowej współpracy Biedronki i Bakomy. Pomysł wypracowany został na warsztatach, na których wspólnie analizowane były trendy żywieniowe. Finalnie powstał produkt, który idealnie wpisuje się w zdrową, urozmaiconą dietę i może zastąpić jeden posiłek, dostarczając jednocześnie dużo ważnych składników odżywczych.

Za powiew świeżości i odważne podejście do kreacji produktów w kategorii musów owocowych, poprzez połączenie innowacji produktowych wpisujących się w aktualne trendy żywieniowe (takie jak „high protein” czy popularne smaki kuchni azjatyckiej: mocchi, egzotyczne owoce) z budowaniem od podstaw zupełnie nowej marki produktowej „Pokket”, adresowanej do młodego shoppera.

NAGRODZENI W KATEGORII INNOVATIVE TECHNOLOGY

Grupa Mokate, jest firmą rodzinną, specjalizującą się w produkcji kawy i herbaty. Fabryki Mokate, wyposażone są w nowoczesne linie produkcyjne, które umożliwiają efektywną produkcję wysokiej jakości produktów. Mokate wyróżnia się dynamicznym rozwojem portfolio. Co roku prezentuje nowe produkty oraz warianty smakowe, zarówno na sezon zimowy oraz letni. Na wyróżnienie zasługują produkty takie jak smakowe gorące czekolady, cappuccino bez cukru oraz lemoniady w proszku

NAGRODZENI W KATEGORII TOP EXPORTER

Grupa MLEKOVITA jest liderem w eksporcie produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej i największym polskim eksporterem nabiału, co zostało osiągnięte dzięki wysokiej jakości produktów, profesjonalnemu podejściu biznesowemu Prezesa Pana Dariusza Sapińskiego oraz zdobywaniu nowych rynków zbytu, a także za wspieranie polskiej gospodarki i rolnictwa poprzez zwiększanie popytu na nabiał i rozwój eksportu do ponad 160 krajów świata.