AGENDA
7. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
26 maja 2025, The Westin Warsaw Hotel
- Przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju i Technologii
- Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce
HANDEL W DOBIE ZMIAN I WYZWAŃ
Wystąpienie Przedstawiciela Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Wystąpienie Prezydenta EuroCommerce
- Prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
Debata:
- Wpływ polskiej prezydencji na rozwój handlu
- Bezpieczna Europa – Bezpieczny Handel
- Bezpieczeństwo żywnościowego w UE
Prelegenci:
- Wojciech Grohn, Członek Zarządu ds. Zakupów, Lidl Polska
- Paweł Stolecki,, National COO & Board Member, Jeronimo Martins Polska
- Tomasz Waligórski, Prezezes Zarządu, Carrefour Polska
Prelegenci:
- Marcin Piasecki, Managing Editor, publicist, Rzeczpospolita
Debata:
- Zakres zmian oraz kierunki rozwoju i adaptacji w handlu detalicznym
- Dynamiczne zmiany polityczne i gospodarcze i ich wpływ na plany rozwojowe sieci handlowych (sytuacja geopolityczna, wzrost gospodarczy, procesy legislacyjne, polityka cenowa)
- Wyzwania przyszłości, nowe technologie, zrównoważony rozwój, demografia
- Długofalowe strategie dla sieci handlowych – przyszłość rynku
Prelegenci:
- Joanna Kijas-Janiszowska, CFO, IKEA Retail
- Nils Swolkień, Dyrektor Generalny, Castorama Polska
- Alexandre Saussard, Prezes Zarządu, Auchan Polska
- Brian Olesen, CEO, Netto Polska
- Anna Bogdańska, Senior Advisor, Accenture
- Przedstawiciel JTI
Moderator:
- Piotr Mazurkiewicz, Dziennikarz, Rzeczpospolita
HUMAN EXPERIENCE - BUDOWANIE RELACJI W HANDLU
Prezentacja
- Joanna Kwiczor, Client Engagement Director, NielsenIQ
- Przemysław Dwojak, Senior Client Business Partner, NielsenIQ
Prezentacja
- Adam Głąb, Senior Managing Consultant, Mastercard
Debata:
- Personalizacja i cyfryzacja - zmiany w formatach i strategiach branży handlowej
- Idee i technologie w zakupach – wartości i przekonania klientów vs. komunikacja cyfrowa- decyzje zakupowe i ich ma wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej
- Tworzenie strategii zakupowych z wykorzystaniem technologii ( AI, VR, BNPL, seamless payments, zaawansowane aplikacje mobilne)
- Jak programy lojalnościowe i płatności subskrypcyjne zmieniają podejście do zakupów?
- Jak zmiany generacyjne, wpływają na zachowania klientów?
Prelegenci:
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu ds. Administracji, Lidl
- Marek Złakowski, Dyrektor Działu Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji, Jeronimo Martins Polska
- Przedstawiciel sieci handlowej
- Przedstawiciel firmy technologicznej
- Jak innowacyjne metody płatności wpływają na doświadczenie zakupowe?
Prezentacja:
- Daria Auguścik, Vice President, Digital and Acceptance, Mastercard
- Dlaczego przejście z druku na wersję cyfrową staje się niezbędne dla sieci handlowych
- Jak oszczędzać pieniądze dzięki tej zmianie
- W jaki sposób strategie oparte na danych zwiększają wydajność i przychody
- Najlepsze praktyki sieci handlowych, które pomyślnie przeszli tę zmianę
Prezentacja:
- Robert Biegaj, Country Manager, Shopfully Polska
Debata:
- Dywersyfikacja przychodów – jak sieci handlowe mogą zarabiać więcej?
- Wykorzystanie nowych modeli biznesowych (marketplace, usługi subskrypcyjne, retail media)
- Rozszerzenie oferty o produkty i usługi komplementarne
Prelegenci:
- Przedstawiciel Żabka*
- Przedstawiciel sieci handlowej
Moderator:
- Krzysztof Kośmider, Managing Director, Head of Retail & Fashion, Accenture
Debata 2+1:
- Zarządzanie pracownikami w sieciach handlowych. Budowanie relacji z klientem
- Do jakiego stopnia możemy pracownika zastępować technologią, czyli które obszary branży wymagają obecności człowieka? Nowoczesne narzędzia wsparcia pracowników
- Jak zachować autentyczność obsługi? Rola szkoleń i podnoszenia kwalifikacji w nowoczesnym handlu
Prelegenci:
- Przedstawiciel firmy technologicznej
- Przedstawiciel sieci handlowej
CYFROWA ODSŁONA HANDLU #RETAILTECH
Prezentacja
Prezentacja:
- Przedstawiciel Accenture
Debata:
- Sprzedaż wielokanałowa jako integralny element strategii marki
- Jak zapewnić zwiększony poziom bezpieczeństwa kupujących w sieci? Gdzie leży odpowiedzialność - klient czy sprzedawca?
- Jak wyprzedzać zagrożenia? - spójna strategia w działaniu przed cyberprzestępcami (edukacja pracowników, systemy bezpieczeństwa - rozwiązania)
- Wykorzystanie AI do przeciwdziałania przestępczości i ochrony danych
Prelegenci:
- Małgorzata Domagała, Vice President, Products and Solutions Poland, Czechia, Slovakia, Mastercard
- Marek Dorsz, Dyrektor E-commerce, Media Saturn Holding Polska
- Przedstawiciel sieci handlowej
ZRÓWNOWAŻONE CELE SEKTORA HANDLOWEGO
Wprowadzenie do debaty:
- Jakub Tyczkowski, Prezes, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
Debata:
- Integralność systemu kaucyjnego. Kluczowe obszary wymagające usprawnienia
- Efektywna gospodarka odpadami - zarządzanie procesem zwrotu i recyklingu opakowań oraz odpadów opakowaniowych objętych kaucją
- ROP i system kaucyjny - komplementarność celów. Jak współpraca tych systemów może zwiększyć recykling i ograniczyć ilość odpadów?
Prelegenci:
- Piotr Okurowski, Prezes Zarządu, Kaucja.pl – Krajowy System Kaucyjny
- Jakub Tyczkowsk, Prezes, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
- Przedstawiciel Żabka*
- Przedstawiciel Tomra Collection Poland
Debata:
- ESG na pierwszym planie! Czy rentowność firm jest uzależniona od ich zaangażowania w działania proekologiczne?
- Zrównoważony rozwój i GOZ jako długofalowe działania firm
- Wymogi legislacyjne, dyrektywa CSRD i rozszerzone obowiązki przedsiębiorstw dotyczące raportowania ESG
- Zwiększenie działań sieci handlowych na rzecz oszczędzania energii
- Cele klimatyczne w łańcuchu dostaw - czyli jakie koszty ponosi środowisko w globalnym łańcuchu dostaw i jak je zmniejszyć? Ścieżka produktu od początku do końca - perspektywy współpracy i tworzenie ekosystemu z producentami oraz dostawcami
- Zrównoważony rozwój a innowacyjność i konkurencyjność w handlu
Prelegenci:
- Jan Starzyk, Członek Zarządu, Auchan Polska
- Przedstawiciel BNP Paribas Bank Polska
- Przedstawiciel sieci handlowej
*Prelegenci w trakcie potwierdzania
**Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie