AGENDA
7. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
26 maja 2025, The Westin Warsaw Hotel
HANDEL W DOBIE ZMIAN I WYZWAŃ
Wystąpienie Przedstawiciela Komisji Europejskiej
Wystąpienie Przedstawiciela Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Wystąpienie Prezydenta EuroCommerce
Debata:
- Wpływ polskiej prezydencji na rozwój handlu
- Bezpieczna Europa – Bezpieczny Handel
- Bezpieczeństwo żywnościowego w UE
Debata:
- Zakres zmian oraz kierunki rozwoju i adaptacji w handlu detalicznym
- Dynamiczne zmiany polityczne i gospodarcze i ich wpływ na plany rozwojowe sieci handlowych (sytuacja geopolityczna, wzrost gospodarczy, procesy legislacyjne, polityka cenowa)
- Wyzwania przyszłości, nowe technologie, zrównoważony rozwój, demografia
- Długofalowe strategie dla sieci handlowych – przyszłość rynku
HUMAN EXPERIENCE - BUDOWANIE RELACJI W HANDLU
Prezentacja/Raport
Prezentacja/Raport
Debata:
- Personalizacja i cyfryzacja - zmiany w formatach i strategiach branży handlowej
- Idee i technologie w zakupach – wartości i przekonania klientów vs. komunikacja cyfrowa- decyzje zakupowe i ich ma wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej
- Tworzenie strategii zakupowych z wykorzystaniem technologii ( AI, VR, BNPL, seamless payments, zaawansowane aplikacje mobilne)
- Jak programy lojalnościowe i płatności subskrypcyjne zmieniają podejście do zakupów?
- Jak zmiany generacyjne, wpływają na zachowania klientów?
- Jak innowacyjne metody płatności wpływają na doświadczenie zakupowe?
- Dlaczego przejście z druku na wersję cyfrową staje się niezbędne dla sieci handlowych
- Jak oszczędzać pieniądze dzięki tej zmianie
- W jaki sposób strategie oparte na danych zwiększają wydajność i przychody
- Najlepsze praktyki sieci handlowych, które pomyślnie przeszli tę zmianę
Firechat:
- Dywersyfikacja przychodów – jak sieci handlowe mogą zarabiać więcej?
- Wykorzystanie nowych modeli biznesowych (marketplace, usługi subskrypcyjne, retail media)
- Rozszerzenie oferty o produkty i usługi komplementarne
Debata 2+1:
- Zarządzanie pracownikami w sieciach handlowych. Budowanie relacji z klientem
- Do jakiego stopnia możemy pracownika zastępować technologią, czyli które obszary branży wymagają obecności człowieka? Nowoczesne narzędzia wsparcia pracowników
- Jak zachować autentyczność obsługi? Rola szkoleń i podnoszenia kwalifikacji w nowoczesnym handlu
CYFROWA ODSŁONA HANDLU #RETAILTECH
Prezentacja
Prezentacja
Debata:
- Sprzedaż wielokanałowa jako integralny element strategii marki
- Jak zapewnić zwiększony poziom bezpieczeństwa kupujących w sieci? Gdzie leży odpowiedzialność - klient czy sprzedawca?
- Jak wyprzedzać zagrożenia? - spójna strategia w działaniu przed cyberprzestępcami (edukacja pracowników, systemy bezpieczeństwa - rozwiązania)
- Wykorzystanie AI do przeciwdziałania przestępczości i ochrony danych
ZRÓWNOWAŻONE CELE SEKTORA HANDLOWEGO
Debata 2+1:
- Integralność systemu kaucyjnego. Kluczowe obszary wymagające usprawnienia
- Efektywna gospodarka odpadami - zarządzanie procesem zwrotu i recyklingu opakowań oraz odpadów opakowaniowych objętych kaucją
- ROP i system kaucyjny - komplementarność celów. Jak współpraca tych systemów może zwiększyć recykling i ograniczyć ilość odpadów?
Debata:
- ESG na pierwszym planie! Czy rentowność firm jest uzależniona od ich zaangażowania w działania proekologiczne?
- Zrównoważony rozwój i GOZ jako długofalowe działania firm
- Wymogi legislacyjne, dyrektywa CSRD i rozszerzone obowiązki przedsiębiorstw dotyczące raportowania ESG
- Zwiększenie działań sieci handlowych na rzecz oszczędzania energii
- Cele klimatyczne w łańcuchu dostaw - czyli jakie koszty ponosi środowisko w globalnym łańcuchu dostaw i jak je zmniejszyć? Ścieżka produktu od początku do końca - perspektywy współpracy i tworzenie ekosystemu z producentami oraz dostawcami
- Zrównoważony rozwój a innowacyjność i konkurencyjność w handlu
*Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.