Program kolejnej edycji pojawi się wkrótce
Agenda poprzedniej edycji
Kongres Nowoczesnej Dystrybucji
20 maja 2024, Sofitel Warsaw Victoria
Handel 2024 - zmiany prawne i gospodarcze
Celem dyskusji jest przedstawienie z jakimi wyzwaniami mierzy się branża oraz pokazanie szerokiego spektrum czynników i uwarunkowań rynkowych mających kluczowy wpływ na funkcjonowanie sektora handlu.
- Wystąpienie MRiT
- Wystąpienie MŚiK
- Jak dotrzymać kroku zmianom i adaptować do zmiennych warunków gospodarczych?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
Prezentacja/ Wystąpienie:
- Wpływ sytuacji geopolitycznej na gospodarkę (m.in.: ceny surowców energetycznych, napływ wrażliwych towarów z Ukrainy)
- Wyzwania związane z wpływem gospodarki na sektor handlowy. Nadzieje sektora na ożywienie gospodarki. Współpraca Rządu ze sferami gospodarczymi państwa
- Trudna sytuacja gospodarcza jako szczególne uwarunkowanie zachowania konsumentów. Ostrożność konsumentów przed wydatkami. Jak kształtuje się konkurencyjność cenowa?
- Czy inflacja schodzi na drugi plan? Konsekwencje niestabilnej sytuacji gospodarczej. Strategie walki z inflacją. Co nas czeka w nadchodzących miesiącach?
- Procesy legislacyjne UE i ich oddziaływanie na branżę handlową. Praktyczne spojrzenie na regulacje
- Rozwiązania prośrodowiskowe. System kaucyjny - jakie znaczenie ma głos branży? Jak wytyczne rządu wpłyną na działalność sektora? SUP i ROP jak sprawdza się w praktyce?
- Zwiększanie działań sieci handlowych na rzecz oszczędzania energii
- Pracownik i miejsca pracy. Rosnące koszty pracy - jak wyjść naprzeciw trudnościom? Największe wyzwania pracodawcy i jak sobie z nimi poradzić w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym
“Gramy w zielone” czyli prośrodowiskowe współdziałania wewnątrz branży
Gospodarka obiegu zamkniętego, zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczna, ekologia… To idee, które na stałe weszły do strategii firm spożywczych i handlowych. Zmiany te oznaczają wielkie wyzwanie także dla podmiotów łańcucha dostaw żywności i napojów. Działania prośrodowiskowe to nie tylko dyrektywy, ale też oczekiwania i coraz bardziej świadome wybory konsumentów, które wyznaczają drogę, po której porusza się coraz więcej przedsiębiorstw i sieci handlowych
- Wygraj dzięki byciu Eko. Jak łączyć siły i współpracować w trosce o środowisko?
- Łańcuchy wartości w obszarze Eko, czy wszyscy będą mieli do nich dostęp? Kryteria i współzależności handlu i producentów
- Kiedy ESG będzie wymaganiem a nie tylko raportowaniem? Konsekwencje Dyrektywy CSDR. Kontrola i sprawdzanie dojrzałości podmiotów w ramach współpracy
- Wyzwania związane z redukcją odpadów w sektorze handlowym:
- Jakie konkretne kroki podejmuje sektor handlowy w celu redukcji odpadów, a czy ich efekty są wystarczające? Nawiązywanie współpracy z dostawcami
- Zero waste - trudności związane z implementacją nowych rozwiązań
- ESG w codziennym wyborze konsumenckim. Rola handlu w promowaniu produktów ekologicznych. Czy finalnie cena ma większe znaczenie?
- Lokalna półka i marka własna – kierunki rozwoju i dobre praktyki. Jak wypracować harmonijny model współpracy?
- Wyzwania legislacyjne - system kaucyjny i punkty zbiórki opakowań. Jakie kroki podejmuje handel w celu skutecznej implementacji unijnych regulacji dotyczących plastiku? Jak wyglądają przygotowaniach do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce?
- Handel na drodze do zeroemisyjności – główne cele i ryzyka. GOZ – dobre praktyki firm
- Monitoring zużycia energii elektrycznej
- Zaangażowanie sieci w działania eko. Drugie życie ubrań
- Zrównoważony łańcuch – skracanie łańcucha dostaw, elektromobilność
Customer Experience czyli zmagania z utrzymaniem klienta
Ten trend nieustannie zyskuje na znaczeniu, a jednak sieci handlowe powinny jeszcze bardziej dążyć do zrozumienia indywidualnych preferencji klientów i dostosowywania swojej oferty do ich potrzeb. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych treści będą bardzo ściśle dostosowane do indywidualnych preferencji i zachowań konsumentów. Wykorzystanie technologii do rekomendacji produktów, personalizacji treści oraz obsługi klienta wróży rewolucję w doświadczeniu zakupowym.
- inflacja, transfery społeczne, np. 800+, tarcze antyinflacyjne, podwyżka płacy minimalnej
- Próba sił. Jak liderzy polskiego handlu zmagają się z utrzymaniem klienta?
- Budowanie rynku wartości - jak słuchać głosu konsumentów?
- Brand experience - jak kreować markę i customer experience w sklepach stacjonarnych i w e-commerce?
- Zachowania i preferencje konsumentów. Badanie wyborów konsumenckich z użyciem technologii.
- Personalizacja i segmentacja klientów. Jak poprawiać efektywność handlu dzięki wykorzystaniu i analizie danych?
- Omnichannel jako przyszłość handlu detalicznego i kluczowy element strategii firm. Jak stworzyć spójną ścieżkę zakupową przy użyciu omnichanneli?
- Tworzenie strategii medialnych opartych na danych czyli jak zwiększać zaangażowanie klientów dzięki technologii? Rola mediów społecznościowych w handlu
- Synergia przedstawicieli sieci z dostawcami usług w obszarach płatności za zakupy i zwrotów na kartę
- Nowe technologie płatności, BNPL, seamless payment i ich wpływ na wybory konsumenckie
- Bezpieczeństwo klienta w cyfrowym procesie zakupowym
- Ujednolicenie systemu aplikacji w celu ułatwienia dostępu, jedna aplikacja - wiele kart
#retailTECH CZYLI KONSOLIDACJA TECHNOLOGII I HANDLU
Transformacja, która już trwa wymusza na sieciach handlowych dostosowanie się do wykorzystania technologii, tak aby dotrzymać kroku potrzebom i wymaganiom konsumentów. Integracja technologii online oraz offline, wspierana przez aktualne dane i analitykę, jest kluczowa. Ci, którzy chcą zaistnieć lub się utrzymać na rynku zainwestowali w technologię, która pomoże im znaleźć nowe możliwości w razie trudnych sytuacji np. gospodarczych.
- Nie wystarczy być… trzeba się dostosować. Jak wypracować odpowiedni model biznesowy? Jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
- W jaki sposób inwestować i znaleźć pieniądze na inwestycje? Gdzie szukać czynników optymalizujących koszty?
- Od planowania do obsługi klienta… Jakie ułatwienia przynosi integracja i automatyzacja systemów? Optymalizacja/personalizacja łańcucha dostaw, dostosowanie go do potrzeb organizacji, oraz śledzenie w czasie rzeczywistym powodzenia produktu
- Quick commerce i e-platformy - działania handlu w zaawansowanej logistyce w trosce o satysfakcję klienta
- Zwiększenie widoczności łańcucha dostaw poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji do śledzenia i monitorowania towarów w sklepie w czasie rzeczywistym
- Skok wynagrodzeń i wąskie gardło kompetencyjne
- Zarządzanie potencjałem pracowniczym. Retencja pracowników
- Wpływ automatyzacji na strukturę zatrudnienia w sektorze handlu
- Trendy i oczekiwania względem e-handlu
- Czego szukamy wybierając e-zakupy? Czy zawsze znaczenie ma cena? Bezpieczni na e-zakupach i wzrost świadomości klientów w zakresie ochrona danych
- Sprzedaż wielokanałowa jako rozwiązanie wpisane w strategię marki
- Personalizacja w handlu cyfrowym
- Jak technologie zmieniają branżę e-commerce?
Zmiany logistyczne i handlowe - nowoczesny Supply Chain Management
Nieustające zmiany logistyczne i handlowe, wymuszają odpowiednie przygotowanie, aby nie tylko dotrzymać kroku konkurentom, ale również wyróżnić się na ich tle. Zaczynając od automatyzacji oraz monitorowania zapasów w czasie rzeczywistym, należy brać pod uwagę trendy logistyczne i skoncentrować się na wzmocnieniu łańcucha dostaw. Cyfryzacja i digitalizacja wkraczają obecnie we wszystkie realizowane procesy logistyczne, transportowe i dystrybucyjne.
- Od początku do końca - czyli jakie koszty ponosi środowisko w globalnym łańcuchu dostaw i jak je zmniejszyć
- Łańcuchy dostaw - z jakimi problemami będą musiały się zmierzyć?
- Co pozwoli zapewnić i wzmocnić odporność łańcucha dostaw na ryzyka?
- Transport i zarządzanie nim w logistyce magazynowej; koordynowanie ruchu towarów między własnymi magazynami, połączenia z zewnętrznymi lokalizacjami, integracja z systemami dystrybucji sklepów detalicznych
- Cyfryzacja procesów logistycznych - nowoczesne monitorowanie magazynów
- Wykorzystanie AI do prognozowania popytu czyli jak optymalizować poziom zapasów i radzić sobie z brakami magazynowymi?
- Automatyzacja i robotyzacja magazynów. Jak dobrać odpowiednie systemy zarządzania magazynem? Jak zdigitalizować i zautomatyzować procesy magazynowe?
- Inwestycje, które zapewnią szybsze i niskoemisyjne dostawy zamówień
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie