AGENDA
Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
zakres tematyczny poprzedniej edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
20 maja 2024, Sofitel Warsaw Victoria
Wystąpienie Przewodniczącej Rady Programowej
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Dyrektor Gabinetu Politycznego, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Handel 2024 - zmiany prawne i gospodarcze
Wystąpienie:
Wystąpienie:
Wystąpienie:
- Wdrożenie i egzekwowanie dyrektywy „OMNIBUS”
- Egzekwowanie nowej ustawy o przewadze kontraktowej
Debata Inauguracyjna:
- Handel pod presją wyzwań geopolitycznych, ekonomicznych i zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym – diagnoza, prognozy
- Największe wyzwania dla pracodawców. Jak sobie z nimi radzić w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym (m.in.: rosnące koszty pracy, deficyt kadr, zatrudnianie migrantów)
- Trudna sytuacja gospodarcza jako szczególne uwarunkowanie zachowań konsumentów. Jak aktualne trendy konsumenckie wpływają na kondycję sieci handlowych? Inwestycje w promocje. Konkurencyjność cenowa – czy ceny mogą być jeszcze niższe?
- Inwestycje w technologie jako klucz do sukcesu firmy. Główne wyzwania
Dyrektor Działu Prawnego i Członek Zarządu, Jeronimo Martins Polska
Prezes Zarządu, Lidl Polska
Managing Editor, Publicist, Rzeczpospolita
JAK SKUTECZNIE BUDOWAĆ I REALIZOWAĆ POLITYKĘ HUMAN EXPERIENCE?
Prezentacja/Raport:
w komunikacji marketingowej
Prezentacja:
Prezentacja:
Debata:
- Jak liderzy polskiego handlu radzą sobie z utrzymaniem klienta i jak mogą pomóc w tym innowacje partnerów płatności bezgotówkowych?
- Budowanie rynku wartości - jak słuchać głosu konsumentów? Personalizacja i segmentacja klientów
- Zachowania i preferencje konsumentów. Badanie wyborów konsumenckich z użyciem technologii
- Tworzenie strategii medialnych opartych na danych, czyli jak zwiększać zaangażowanie klientów dzięki technologii oraz rozwiązaniom nowoczesnych płatności?
- Efekty współpracy przedstawicieli sieci i dostawców usług w obszarach płatności za zakupy i zwrotów na kartę
- Nowe technologie płatności, BNPL, seamless payment i ich wpływ na wybory konsumenckie
Dziennikarz, Rzeczpospolita
Prezentacja:
Wystąpienie:
#retailTECH CZYLI KONSOLIDACJA TECHNOLOGII I HANDLU
Debata:
- Nie wystarczy być… trzeba się dostosować. Jak wypracować odpowiedni model biznesowy? Jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
- W jaki sposób inwestować i znaleźć pieniądze na inwestycje? Gdzie szukać czynników optymalizujących koszty?
- Od planowania do obsługi klienta… Jakie ułatwienia przynosi integracja i automatyzacja procesów oraz sztuczna inteligencja?
- Quick commerce i e-platformy - działania handlu w zaawansowanej logistyce. Jak radzić sobie z wyzwaniem „last mile”?
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
Prezentacja:
- Accenture PoV i podejście
- Podsumowanie działań na rynku w szczególności FMCG i Retail
Prezentacja:
Prezentacja:
“GRAMY W ZIELONE” - PROŚRODOWISKOWE WSPÓŁDZIAŁANIA BRANŻY
Prezentacja:
Dyrektor ds. Rozwoju i Sprzedaży PPA, Polenergia Obrót
Debata:
- Czy i jak ESG ułatwia prowadzenie biznesu?
- Jak łączyć siły i współpracować w trosce o środowisko?
- Intensyfikacja działań na rzecz ekologii
- Kiedy ESG będzie wymaganiem a nie tylko raportowaniem? Konsekwencje Dyrektywy CSDR. Kontrola i sprawdzanie dojrzałości podmiotów w ramach współpracy
- Łańcuchy wartości w obszarze eko, czy wszyscy będą mieli do nich dostęp? Kryteria i współzależności handlu i producentów
- ESG w codziennym wyborze konsumenckim. Czy finalnie cena ma większe znaczenie?
- Działania proekologiczne - drugie życie ubrań, zero waste i monitoring zużycia energii elektrycznej
- Zrównoważony łańcuch – skracanie łańcucha dostaw, elektromobilność
CEO, Goodvalley
Prezes Zarządu, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
Prezentacja:
Prezentacja:
Debata:
- Wyzwania legislacyjne. Jak ustawa w obecnym kształcie reguluje działalność sektora?
- Jak wyglądają przygotowania do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce? Uwagi i rekomendacje branży
- Finansowanie i zarządzanie systemem kaucyjnym
- Punkty zbiórki opakowań - dodatkowe obowiązki wynikające z ustawy
- Użytkowanie i dostępność systemu, czyli jak przygotować infrastrukturę oraz wybrać i implementować technologię
Wiceprezes Zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, Redaktor Naczelny Kwartalnika Food Lex
*Udział Prelegenta w trakcie potwierdzania.
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.
Miejsce Wydarzenia:
Sofitel Warsaw Victoria
ul. Królewska 11
00-065 Warszawa
Organizator:
Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji
Al. Ujazdowskie 41
00-540 Warszawa
tel. +48 22 211 21 27 mail: fundacja@fundacjadystrybucji.plWspółorganizator:
MMC Polska
Uczestnictwa
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
tel. +48 791 989 883 mail: a.zadroga@mmcpolska.plWspółorganizator:
MMC Polska
Merytoryka
Anna Pietrzak
Senior Project Manager
Flagship Events Department
tel. +48 535 200 143 mail: a.pietrzak@mmcpolska.pl