AGENDA
6. edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
20 maja 2024, Sofitel Warsaw Victoria
Wystąpienie Przewodniczącej Rady Programowej

Minister of Agriculture and Rural Development

Director of Political Cabinet, Ministry of Climate and Environment
Handel 2024 - zmiany prawne i gospodarcze
Wystąpienie:
Wystąpienie:
Wystąpienie:
- Wdrożenie i egzekwowanie dyrektywy „OMNIBUS”
- Egzekwowanie nowej ustawy o przewadze kontraktowej
Debata Inauguracyjna:
- Handel pod presją wyzwań geopolitycznych, ekonomicznych i zmian zachodzących w otoczeniu gospodarczym – diagnoza, prognozy
- Największe wyzwania dla pracodawców. Jak sobie z nimi radzić w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu handlowym (m.in.: rosnące koszty pracy, deficyt kadr, zatrudnianie migrantów)
- Trudna sytuacja gospodarcza jako szczególne uwarunkowanie zachowań konsumentów. Jak aktualne trendy konsumenckie wpływają na kondycję sieci handlowych? Inwestycje w promocje. Konkurencyjność cenowa – czy ceny mogą być jeszcze niższe?
- Inwestycje w technologie jako klucz do sukcesu firmy. Główne wyzwania

President of the Management Board, Lidl Polska

Director of Legal Department and Member of the Board, Jeronimo Martins Polska

Managing Editor, Publicist, Rzeczpospolita
JAK SKUTECZNIE BUDOWAĆ I REALIZOWAĆ POLITYKĘ HUMAN EXPERIENCE?
Prezentacja/Raport:
w komunikacji marketingowej
Prezentacja:
Prezentacja:
Debata:
- Jak liderzy polskiego handlu radzą sobie z utrzymaniem klienta i jak mogą pomóc w tym innowacje partnerów płatności bezgotówkowych?
- Budowanie rynku wartości - jak słuchać głosu konsumentów? Personalizacja i segmentacja klientów
- Zachowania i preferencje konsumentów. Badanie wyborów konsumenckich z użyciem technologii
- Tworzenie strategii medialnych opartych na danych, czyli jak zwiększać zaangażowanie klientów dzięki technologii oraz rozwiązaniom nowoczesnych płatności?
- Efekty współpracy przedstawicieli sieci i dostawców usług w obszarach płatności za zakupy i zwrotów na kartę
- Nowe technologie płatności, BNPL, seamless payment i ich wpływ na wybory konsumenckie

Journalist, Rzeczpospolita
Prezentacja:
Wystąpienie:
#retailTECH CZYLI KONSOLIDACJA TECHNOLOGII I HANDLU
Debata:
- Nie wystarczy być… trzeba się dostosować. Jak wypracować odpowiedni model biznesowy? Jakie znaczenie ma zarządzanie organizacją?
- Skalowanie biznesu. Inwestycje jako czynnik wzrostu. Gdzie jest na to przestrzeń?
- W jaki sposób inwestować i znaleźć pieniądze na inwestycje? Gdzie szukać czynników optymalizujących koszty?
- Od planowania do obsługi klienta… Jakie ułatwienia przynosi integracja i automatyzacja procesów oraz sztuczna inteligencja?
- Quick commerce i e-platformy - działania handlu w zaawansowanej logistyce. Jak radzić sobie z wyzwaniem „last mile”?

Digital economy analyst, Polityka Insight
Prezentacja:
- Accenture PoV i podejście
- Podsumowanie działań na rynku w szczególności FMCG i Retail
Prezentacja:
Prezentacja:
“GRAMY W ZIELONE” - PROŚRODOWISKOWE WSPÓŁDZIAŁANIA BRANŻY
Prezentacja:

PPA Development and Sales Director,
Polenergia Obrót
Debata:
- Czy i jak ESG ułatwia prowadzenie biznesu?
- Jak łączyć siły i współpracować w trosce o środowisko?
- Intensyfikacja działań na rzecz ekologii
- Kiedy ESG będzie wymaganiem a nie tylko raportowaniem? Konsekwencje Dyrektywy CSDR. Kontrola i sprawdzanie dojrzałości podmiotów w ramach współpracy
- Łańcuchy wartości w obszarze eko, czy wszyscy będą mieli do nich dostęp? Kryteria i współzależności handlu i producentów
- ESG w codziennym wyborze konsumenckim. Czy finalnie cena ma większe znaczenie?
- Działania proekologiczne - drugie życie ubrań, zero waste i monitoring zużycia energii elektrycznej
- Zrównoważony łańcuch – skracanie łańcucha dostaw, elektromobilność

CEO, Goodvalley

CEO, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań
Prezentacja:
Prezentacja:
Debata:
- Wyzwania legislacyjne. Jak ustawa w obecnym kształcie reguluje działalność sektora?
- Jak wyglądają przygotowania do wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce? Uwagi i rekomendacje branży
- Finansowanie i zarządzanie systemem kaucyjnym
- Punkty zbiórki opakowań - dodatkowe obowiązki wynikające z ustawy
- Użytkowanie i dostępność systemu, czyli jak przygotować infrastrukturę oraz wybrać i implementować technologię

Vice President, General Director of the Polish Federation of Food Manufacturers Employers' Association
*Udział Prelegenta w trakcie potwierdzania.
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w programie.